Alles over Cranberry

Cranberry is de meest effectieve superfood voor de gezondheid van de blaas en urinewegen. Op deze pagina vind je alles over de Cranberry, de werking, ervaringen en bijwerkingen. Als je wil weten wat Cranberry is, waarom mensen het als supplement nemen, en of het een voordeel voor je kan hebben, dan wil je deze pagina lezen.

Wat is Cranberry?

> Cranberry is één van de best wetenschappelijke onderzochte bessen.
> Cranberry pillen zijn de beste oplossing voor weerbaarheid van blaas en urinewegen.
> Cranberry is veilig, maar toch moeten sommige mensen voorzichtig zijn.

De cranberry is een helderrode vrucht met een typische lichtzure smaak. De Engelse naam "Cranberry" werd gegeven dor de kolonisten en is vermoedelijk afgeleid van Cranebird (kraanvogel), vanwege de gelijkenis tussen de bloesem en de kop, hals en snavel van een kraanvogel.

De laatste 10 jaar zijn er meerdere wetenschappelijke onderzoeken naar de effecten van cranberries gedaan.

wat is cranberry?
wat doet cranberry?

Hoe werkt Cranberry?

Cranberries bevatten proanthocyaniden, die een positieve invloed hebben op het loslaten van de bacteriën en ervoor zorgen dat bacteriën zich niet aan de blaaswand kunnen hechten. Doordat de bacteriën zich minder kunnen hechten aan de blaaswand, verlaten ze de blaas via de urine.

Recentere studies wezen uit dat vooral de adhesie van bacerien aan de fijnharige uitsteeksels van de celwanden van het blaasepitheel verhinderd word, dit vermoedelijk door de gecondenseerde tannines (proanthocyanidines).

Het sap moet in vrij hoge dosissen ingenomen worden voor en positief resultaat, waardoor eventueel maagklachten, buikpijn en diarrhee kunnen opreden (door de looistoffen); vandaar dat het beter is een geoconcenreerd cranberry bessen extract in te nemen.

Proanthocyanidine (PAC): De essentie van de Cranberry

Proanthocyanidine (PAC), ook bekend als oligomerisch proanthocyanidine (OPC), pycnogenol, leukocyanidine of leucoanthocyanine is een groep van flavonoïden. Dit zijn donkerblauwe kleurstoffen die in planten voorkomen, vooral in de schil en de pitten.

Cran Max®: Full-spectrum en Hoog Gedoseerd

De voorkeur wordt gegeven aan een totaalextract van de veenbes dat gestandaardiseerd is op oligomere proantocyaniden en waarvan 500 a 1000 mg per dag worden aangeleverd.

Goede cranberry supplementen moeten een gestandaardiseerde hoeveelheid PACs bevatten. En tevens moet de concentratie daarvan hoog genoeg zijn. 9 mg per gram (nog geen procent) is veel te weinig.

Helaas zijn de Cranberry supplementen met een hoge concentratie PACs vrijwel nergens verkrijgbaar. De enige echt hoog geconcentreerde Cranberry is Cran-Max van Life Extension.

cranberry supplement?
dosering en gebruik

Dosering en gebruik

Algemene dosering 1 x 500 mg per dag geconcentreerd cranberry extract

Bij specifieke ondersteuning 2 x per dag 500 mg geconcentreerd cranberry extract

Cranberry poeder: 2 x per dag 1 eetlepel op 150 ml water

Wanneer kan je het beste Cranberry innemen? Neem het in de middag, vlak vooraf aan de lunch.

Meest gestelde vragen over Cranberry:

Is Cranberry veilig?

Cranberry is een superfood dat al heel lang veilig door mensen over de hele wereld gebruikt wordt. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan met Cranberry en er zijn nooit resultaten geweest die de veiligheid ter discussie stellen.

Heeft Cranberry bijwerkingen en nadelen?

Cranberry is zeer veilig zonder bekende bijwerkingen of nadelen. Uiteraard kan er een persoonlijke gevoeligheid bestaan waardoor je bijvoorbeeld wat darmklachten kan krijgen bij hogere doseringen. Dit is zeer zeldzaam.

Wat zijn de ervaringen met Cranberry?

Veel mensen gebruiken Cranberry langdurig en zijn er zeer positief over. Het is voor veel toepassingen één van de meest effectieve supplementen die je kan kiezen. Je kunt op elke desbetreffende Cranberry productpagina de reviews vinden die mensen hebben gegeven. We adviseren omdat te bekijken, ervaringen helpen!

Is jullie Cranberry anders dan de Cranberry van de Kruidvat?

Zeker, wij leveren enkel de beste Cranberry waarvan we elke stap in de productielijn weten. Er bestaat een behoorlijk kwaliteit verschil tussen dit soort producten. Wij garanderen je de beste kwaliteit voor een eerlijke prijs.

Wanneer begin ik de effecten van Cranberry te voelen?

Cranberry is een voedingsmiddel en geen farmaceutisch medicijn. Dit betekent dat het langer duurt voordat de effecten beginnen op te treden. De meeste mensen die beginnen met het elke dag nemen van Cranberry voelen de effecten na 5-10 dagen. We adviseren om tenminste 1 verpakking lang elke dag Cranberry te nemen om de maximale effecten te kunnen ondervinden.

payment-methods

Gratis retourneren | Privacy & Cookies | Algemene voorwaarden | Disclaimer

©2019 Superfoodsonline