Contact opnemen

 

We streven ernaar je vraag binnen een werkdag te beantwoorden.

Contact
check Gratis verzending boven €50,-
check Klantwaardering: 9.5 ☆☆☆☆☆
check Voor 23.59 uur besteld, volgende werkdag in huis
check Gratis persoonlijk advies via chat of email

Klantenservice

Welkom bij onze klantenservice! We staan klaar om je te helpen met al je vragen over onze producten, bestellingen en persoonlijk advies.

 

Of je nu meer wilt weten over ingrediënten, de status van je order wilt checken of een passend product zoekt, wij bieden de ondersteuning die je nodig hebt.

 

Bekijk onze veelgestelde vragen voor snelle antwoorden of neem direct contact met ons op voor persoonlijke hulp. Ons team staat voor je klaar om je zo goed en snel mogelijk te helpen!


chat Chat met ons

Een bestelling bij ons plaatsen, da's zo geregeld. Je kunt kiezen om online te bestellen en online te betalen via onze geintegreerde betaalmogelijkheden, of via een bankoverschrijving na het afronden van de bestelling. 

 

Hoe bestel ik iets bij Superfoodsonline?

Bestellen doe je in 4 simpele stappen:

 

1. Plaats je product(en)

Zoek eerst naar het product dat je wilt kopen. Leg het dan via de grote rode knop in je digitale winkelmandje. Je kan nu verder winkelen of verder gaan met bestellen.

 

2. Inloggen

Heb je een account? Als je inlogt op je Superfoodsonline-account gaat het bestellen veel sneller. Nog geen account? Ook zonder account kun je bestellen, dan hebben we nog wel even je gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden je aan een account te maken, want dat heeft voordelen. Gelukkig gaat dat heel makkelijk.

 

3. Kies je bezorging

Kies hoe je jouw product wilt ontvangen. We bieden verschillende bezorgmogelijkheden.

 

4. Controleren en betalen

Kies één van onze betaalwijzen.

Klopt alles wat er staat?
Betalen
Klaar!

 

Je ontvangt meteen een bevestiging van je bestelling waarop je alles nog een keer rustig kan nalezen. Als je betaling binnen is en het pakket met superfoods wordt verzonden, dan krijg je dezelfde dag een bevestigings e-mail. Bij grotere bestellingen krijg je een track & trace code om je bestelling te volgen. Meestal zal de link nog niet direct actief zijn, maar werkt de link pas vanaf later in de avond.

 

Bestelling wijzigen of annuleren

Oeps foutje? Geen probleem, zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze voor je wijzigen of annuleren. Als het pakketje ons magazijn nog niet verlaten heeft, is er geen enkel probleem.

 

Is je pakketje al onderweg? Dan kun je de bestelling actief weigeren. Je geeft dan aan de postbode door dat je het pakket niet wilt hebben. Wees niet bang, de postbode vindt dat niet erg. Nadat wij het pakket retour hebben ontvangen, nemen we contact met je op om tot een oplossing te komen. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.

 

Heb je het pakket wel bij de postbode geaccepteerd? Dan zijn de retourkosten gratis en voor onze rekening. En retourneren gaat gelukkig heel eenvoudig. Meer informatie over retourneren vind je op onze retourpagina.

Overzicht van de verzendkosten

 

Gratis verzending vanaf 50 euro

Je betaalt geen verzendkosten wanneer het bestelbedrag meer dan 50 euro is. Dit geldt voor zendingen binnen Nederland en België. Onder dit bedrag rekenen we 4,95 euro verzendkosten.

 

Bestel je op een werkdag voor 10 uur in de ochtend dan kan je voor een zelfde dag levering kiezen. Bestel je het zaterdag of zondag en wil je het maandagavond geleverd hebben dan kost het 1,95 euro extra.

 

Voor andere landen worden altijd verzendkosten berekend. De kosten verschillen per land en staan aangegeven in het onderstaande tabel.

 

Hieronder vind je alles wat je moet weten over onze verzendkosten in Europa

 

Land Verzendkosten Gratis vanaf
Nederland €4,95 €50,-
België €4,95

€50,-

 

Bezorging België

Het vervoer en de bezorging van uw pakket worden geregeld door PostNL en de Belgische Post. Levering vanaf het moment van verzending vindt doorgaans binnen 24 uur plaats.

 

De Belgische Post bezorgt de pakketten 5 dagen per week (niet in het weekend) tussen 09.00 en 21.30 uur, maar veelal in de namiddag of de avond. Wanneer u niet thuis bent wordt het pakket weer meegenomen en wordt op een later tijdstip één of meerdere nieuwe bezorgpogingen gedaan.

 

Ook is het mogelijk dat het pakket bij een buur wordt afgegeven. Wanneer na enkele bezorgpogingen geen aflevering heeft plaatsgevonden gaat het pakket retour afzender.

 

Land Verzendkosten
Bulgarije €39,95
Duitsland €11,95
Finland €36,95
Frankrijk €21,95
Italië €20,95
Ierland €21,95
Griekenland €38,95
Luxemburg €19,95
Oostenrijk €21,95
Polen €23,95
Slowakije €34,95
Spanje €20,95
Zweden €21,95
Zwitserland €26,95

Voor de verzending van je bestelling maken wij gebruik van PostNL. Je betaalt geen verzendkosten wanneer het bestelbedrag meer dan 50 euro is. Dit geldt voor zendingen binnen Nederland, België en Duitsland. De exacte kosten voor verzending naar andere landen worden tijdens het bestelproces getoond.

Wanneer je op werkdagen voor 17.00 een bestelling plaatst en het product op voorraad is wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Bestellingen die na 17.00 en in het weekend worden gedaan worden de eerst volgende werkdag verzonden. Wanneer producten niet op voorraad zijn wordt je hiervan via de website en/of per email op de hoogte gebracht.

 

De bezorgtijd is van een aantal factoren afhankelijk:

• De meeste producten zijn op voorraad en direct leverbaar, mocht dat niet het geval zijn wordt dit duidelijk aangegeven en krijg je daar ook nog bericht over zodat je precies weet waar je aan toe bent.
• Is de bestelling betaald? Wil je je bestelling snel hebben, kies dan voor een directe betaalmethode: iDEAL of Creditcard.
• Het tijdstip van bestellen is niet echt van belang: bestellingen die voor 23:59 uur gedaan zijn worden dezelfde dag nog verwerkt mits op een werkdag besteld. Na 17.00 kies je dan voor Trunkrs in plaats van PostNL. Voor Belgische klanten geldt voor een volgende dag levering dat je voor 17.00 moet bestellen.
• Als klant kunt je ervan uitgaan dat je de bestelling de volgende werkdag in huis hebt. Bij vertraging krijgt je bericht.

Wanneer je vragen hebt over het bezorgen van je bestelling kunt je altijd contact met ons opnemen.

 

Levering van je bestelling door PostNL

Pakketten binnen Nederland en België worden bezorgd door PostNL. Direct nadat je bestelling is verzonden, ontvang je per e-mail een Track & Trace-code waarmee je gemakkelijk je bestelling online kunt volgen. Wanneer je bij bezorging van je bestelling niet thuis bent, dan zal de volgende dag het pakket nogmaals worden aangeboden of het pakket wordt bij je buren afgeleverd. Je ontvangt hier dan een kennisgeving van in je brievenbus. De status van je pakket wordt automatisch aangepast in je Track & Trace-overzicht.

Indien het pakket niet geleverd kan worden, ontvang je een bericht van de bezorger als je bij de eerste bezorgpoging niet thuis bent. Hierop staat een 'niet- thuiscode'. Deze code begint altijd met de letters KG. Gebruik deze code om op dezelfde dag voor 22.00 uur een nieuw bezorgmoment of nieuwe bezorglocatie te kiezen. Scan je de QR-code op het bericht met je smartphone, dan kom je direct op de juiste pagina uit. Na twee mislukte bezorgpogingen zal het pakket naar de dichtstbijzijnde afhaallocatie worden gebracht.

 

PostNL PakjeGemak / Afhalen bij een afhaallocatie

Ben je woonachtig in Nederland en heb je geen zin of tijd om thuis te blijven wachten op je pakket? Bij Superfoodsonline heb je de mogelijkheid je bestelling te laten leveren op een PakjeGemak afhaallocatie!

 

Belangrijke informatie over je zending

De producten die je hebt besteld passen niet door de brievenbus. Het is dus belangrijk dat iemand op het aangegeven adres is om het pakket in ontvangst te nemen. Als de buren het pakket niet in ontvangst kunnen nemen, dan probeert de postbode het de volgende dag nogmaals. Je kan natuurlijk het pakket ook naar een PostNL afhaallokatie laten sturen.

Bij een Nederlandse bestelling geven we je allereerst de keuze of je het eventueel bij de buren afgeleverd wilt hebben en of er een handtekening voor ontvangst vereist moet zijn. De standaardverzendmethode is: mag bij buren, zonder handtekening voor ontvangst. Dit hebben we gekozen omdat je dan de snelste levering kan garanderen.

PostNL bezorgt de pakketten 6 dagen per week (niet op zondag) tussen 09.00 en 21.30 uur. Wanneer je niet thuis bent krijg je een briefje in de bus. Met de aanwijzingen op het briefje kunt je op de website van PostNL aangeven of je het pakket bij een Servicepunt wilt ophalen of dat je wilt dat het pakket opnieuw wordt aangeboden. Je kunt dan ook een tijdvak aangeven.

 

Zelfde dag verzonden: Same Day Delivery

Wil jij je bestelling dezelfde dag nog in huis? Kies dan op werkdagen voor deze optie! (Nu eerst alleen in Nederland).

We zijn een partnerschap aangegaan met Trunkrs, een super innovatief bedrijf dat voor ons de Same Day Delivery bestellingen gaat verzorgen.

 

Wat wij jou bieden:

• Op werkdagen (ma t/m vrij) voor 9:30 uur besteld, dezelfde avond in huis
• Levering vindt in de avond plaats tussen 17:00 uur en 22:00 uur
• Flexibele bezorgopties en een betrouwbare service
• Fantastische moderne Track & Trace omgeving
• 98,6% van alle bestellingen op tijd bezorgd door Trunkrs

 

Belangrijk:

• Selecteer wel de optie voor Same Day delivery tijdens het afrekenen van je bestelling!
• Als een product niet op voorraad is, kan je ook niet voor Same Day delivery kiezen tijdens het afrekenen
• Deze optie is niet beschikbaar in het weekend
• Kan ook bij de buren bezorgd worden

 

Bent je niet tevreden over een product?

 

We gaan dit met je oplossen. Je leest hier hoe:

 

• Je kunt gratis een product retour sturen naar ons antwoordnummer, de kosten zijn voor ons.
• Je hebt 14 dagen de tijd om de retour te melden, na ontvangst van je bestelling. Na melding heb je nog eens 14 dagen om het daadwerkelijk te retourneren.
• Wil je een product ruilen voor een ander product? Geen probleem, je stuurt het gratis retour en wij sturen het gewenste product op.
• Blijkt een product bij ontvangst beschadigd? Je ontvangt gratis een nieuw product.
• Krijg je geld van ons terug? Binnen 7 dagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.

 

Een account aanmaken

Een account aanmaken is eenvoudig en biedt verschillende voordelen, zoals sneller afrekenen, het opslaan van je bestelgeschiedenis en het beheren van je verzendgegevens. Je kunt een account aanmaken door:

 

  • Op ‘Registreren’ of ‘Mijn account’ te klikken.
  • Je e-mailadres en een veilig wachtwoord in te voeren.
  • De registratie te bevestigen via de e-mail die je ontvangt.

 

Inloggen op je account

Log in met je e-mailadres en wachtwoord via de ‘Inloggen’-pagina. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ en volg de instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

 

Wachtwoord resetten

Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen:

 

  1. Ga naar de inlogpagina en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’.
  2. Voer het e-mailadres in dat aan je account is gekoppeld.
  3. Je ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

 

Mijn gegevens wijzigen

Je kunt je naam, e-mailadres, wachtwoord en adresgegevens eenvoudig aanpassen via je account:

 

  • Log in en ga naar ‘Mijn account’.
  • Klik op ‘Gegevens bewerken’ en voer je wijzigingen door.
  • Sla je wijzigingen op zodat ze direct van kracht zijn.

 

Bestellingen en facturen inzien

In je account kun je een overzicht vinden van al je eerdere en lopende bestellingen:

 

  • Ga naar ‘Mijn bestellingen’ om de status van je huidige bestelling te controleren.
  • Download facturen voor eerdere bestellingen onder ‘Facturen’.

 

Account verwijderen

Wil je je account verwijderen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Houd er rekening mee dat we wettelijke verplichtingen hebben met betrekking tot de bewaartermijn van bepaalde gegevens, zoals facturen.

Mollie

Superfoodsonline maakt voor de betaling van je bestelling gebruik van de diensten van Mollie.

 

Mollie is een prominente betaalprovider uit Nederland, opgericht in 2004 door Adriaan Mol. Het bedrijf heeft zich ontwikkeld tot een van de toonaangevende financiële technologiebedrijven in Europa, met als missie het aanbieden van eenvoudige en transparante betalingsdiensten voor bedrijven van elke omvang. Vanaf de oprichting heeft Mollie zich gericht op het vereenvoudigen van complexe financiële diensten, waardoor online betalingen toegankelijker worden voor zowel ondernemers als consumenten.

 

Het platform van Mollie kenmerkt zich door gebruiksgemak, met een intuïtieve interface en eenvoudige integratieprocessen voor websites en apps. In de loop der jaren heeft Mollie een sterke groei doorgemaakt, mede dankzij de toename van e-commerce en de behoefte aan efficiënte online betalingsoplossingen. Het bedrijf heeft aanzienlijke investeringen ontvangen om zijn technologie te verbeteren en uit te breiden naar nieuwe markten. Met een focus op innovatie en klanttevredenheid blijft Mollie zich inzetten om de betaalervaring voor zowel handelaren als consumenten te verbeteren, in lijn met de voortdurend veranderende digitale economie.

 

Je kan er dus zeker van zijn dat je bij Superfoodsonline veilig je producten kan aanschaffen. De pagina's waarop je daadwerkelijk afrekent zijn beveiligd en de gegevens die je invult worden versleuteld verzonden.

 

Onze website is voorzien van een versleutelde verbinding genaamd SSL. Deze SSL verbinding zorgt ervoor dat alle vertrouwelijke informatie gecodeerd wordt verstuurd bij het doen van een transactie.

 

De betaalmogelijkheden

Bij Superfoodsonline kun je kiezen uit verschillende betaalmogelijkheden. Om het je gemakkelijk te maken bieden wij verschillende mogelijkheden aan zodat er altijd een betaalmogelijkheid is die het beste bij jouw wensen aansluit.

 

iDeal

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen met je eigen bankpas. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN, KNAB, Triodos, Fortis, ING, Rabobank, Van Lanschot of SNS Bank, dan kun je direct met iDEAL betalen.

 

Paypal

Via PayPal betalen gaat gemakkelijk en snel. Nadat je de gewenste producten hebt gekozen ga je naar je winkelwagen, volg het bestelproces en kies voor de betaalwijze PayPal. Na het plaatsen van de bestelling word je automatisch doorverwezen naar je PayPal account.

 

Klarna - achteraf betalen

Klarna voert voor Superfoodsonline het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van Klarna. Met de Klarna App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn Klarna kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. Klarna houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat.

 

Creditcard

Bij Superfoodsonline zijn creditcards van MasterCard, Maestro en VISA meer dan welkom. De betaling zal via een SSL-beveiligde server verlopen. Zodra wij jouw creditcardgegevens gecontroleerd hebben, versturen wij de bestelling dezelfde dag nog.

 

Bancontact / Mister Cash

Belgische klanten kunnen eenvoudig afrekenen via Bancontact / Mister Cash. De betaling met Bancontact / Mister Cash gebeurt via een beveiligde webpagina van ICEPAY, een Nederlandse 'payment service provider'. Om hiervan gebruik te maken, dien je te beschikken over een kaartlezer, zoals die ook gebruikt wordt bij het online bankieren.


Bankoverschrijving

SEPA vooraf overboeken is een gegarandeerde betaalmethode die internationaal inzetbaar is.

 

Betaling vertraagd?

Vandaag besteld, morgen in huis. Dat is de normale gang van zaken en mag je vanuit gaan. Zodra je betaling bij ons binnen is, versturen we altijd direct jouw pakketje. In het uitzonderlijke geval dat je betaling vertraagd bij ons binnenkomt, kan het gebeuren dat je levering om die reden een dag wordt opgeschoven.


Betaald met iDEAL, geen orderbevestiging ontvangen?

Heb je betaald met iDEAL, maar weet je niet zeker of je bestelling gelukt is of niet? Controleer of er geld is afgeschreven. Als er geen geld is afgeschreven, dan is de betaling niet gelukt en ben je sowieso geen geld kwijt. Je kan je bestelling opnieuw plaatsen.

 

Is er wel geld afgeschreven, maar heb je nog geen orderbevestiging ontvangen? Dan raden we je aan om even te wachten. Het kan namelijk tot een uur duren voordat wij betalingen binnen krijgen.

 

Als je na een uur nog geen orderbevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Met behulp van je transactienummer kunnen we je snel helpen. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld.


Afgekeurde creditcard betaling?

Het kan gebeuren dat je betaling geweigerd wordt, wat natuurlijk heel vervelend is. Helaas hebben we geen inzage in de redenen. Geweigerde betalingen kunnen niet worden teruggedraaid.

 

Je bestelling is automatisch geannuleerd en er zal niks worden afgeschreven. Wil je je bestelling toch ontvangen? Plaats hem dan opnieuw en kies voor iDEAL of vooruitbetaling.


Waarom controleren wij creditcard betalingen?

Wij vinden het belangrijk om onze klanten te beschermen tegen frauduleuze betalingen. Creditcard betalingen zijn namelijk gevoelig voor fraudeurs. Betalingen worden aan de hand van een groot aantal criteria objectief en geautomatiseerd goed- of afgekeurd. Een betaling wordt afgekeurd wanneer bijvoorbeeld de CVC-code of vervaldatum van de creditcard niet goed is ingevuld.

 

Hoe werkt ons spaarsysteem?

Bij elke euro die je besteedt bij Superfoodsonline ontvang je een spaarpunt. Als je 100 punten gespaard hebt, kan je 3 euro korting krijgen op de inhoud van je winkelwagen. Je kan natuurlijk ook verder sparen. Om de spaarpunten op je account te krijgen dien je tijdens een bestelling wel ingelogd te zijn. Om ze uit te geven moet je ook ingelogd zijn.

 

Je kan geen punten verzilveren in combinatie met andere lopende acties, zoals couponcodes.

 

Spaarsaldo

Wil je weten wat je spaarsaldo is? Je kan je actuele spaarsaldo bekijken in je account als je ingelogd bent. Daarnaast kan je ook aangeven dat je via je e-mail op de hoogte wilt blijven van je spaarsaldo. Je ontvangt dan elke maand je actuele spaarsaldo handig per e-mail.

 

Meteen gratis spaarsaldo ontvangen?

Als je een account aanmaakt dan ontvangt je direct 25 spaarpunten en kan je beginnen te sparen voor een mooie korting.

 

Geef je spaarsaldo een boost!

Sneller sparen? Je verdient bijvoorbeeld spaarsaldo door je aan te melden voor de nieuwsbrief, deel te nemen aan onze zelftests of persoonlijk advies, vrienden voor te stellen of een productreview te schrijven.

 

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Je krijgt bij je aanmelding voor de nieuwsbrief meteen 60 spaarpunten. Aanmelding is kosteloos en vrijblijvend. Jouw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor de superfoodsonline nieuwsbrief. Alle gegevens en informatie die u ons toestuurt worden vertrouwelijk behandeld. In iedere nieuwsbrief die je ontvangt, staat beschreven hoe je jezelf eenvoudig kunt afmelden.

 

Aanmelden

 

Schrijven van een product review

Op elke product pagina kan je, als je ingelogd bent, een review schrijven. Voor een review ontvang je 10 spaarpunten, we horen je mening namelijk graag. En je helpt andere mensen er erg goed mee om tot een gezonde keuze te komen.

 

Geldigheid van spaarpunten

De spaarpunten van Superfoodsonline verliezen hun geldigheid 365 dagen na uitgifte.

Een probleem: wat nu?

We vinden het jammer te horen dat je niet volledig tevreden bent met je ervaring bij onze webshop. We streven ernaar om de hoogste kwaliteit producten en diensten aan te bieden. Jouw feedback is van groot belang voor ons om dit te kunnen blijven doen.

 

Vul alstublieft dit klachtenformulier in en geef zoveel mogelijk details over het probleem dat je hebt ondervonden. Dit helpt ons om het probleem te begrijpen en te zoeken naar de beste oplossing. We verzekeren je dat jouw klacht zal worden behandeld met de nodige aandacht en zorg.

 

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Hartelijk dank voor je feedback en het vertrouwen in onze webshop.

 

Telefonisch advies

Bereikbaar op:
050 211 29 64

Op werkdagen 09:30 - 17:00

Stuur ons een e-mail

Stuur ons een bericht

Antwoord binnen 2 werkdagen

Gratis advies op maat

Vul dit formulier in

Advies binnen ± 12 uur

Doe de Vitaminetest

Beantwoord de vragen

Direct persoonlijk advies

Bezig met laden...
Bezig met laden...
Bezig met laden...