Biologische Proteine Poeders

Alle Proteine

Heb je vragen over Proteine? Stel ze hier gerust.

Voldoende Proteïne is belangrijk

Voor vegetariërs, veganisten en mensen die niet elke dag vlees willen eten is het belangrijk om plantaardige voeding te vinden die rijk zijn aan volwaardige eiwitten. Als je je eiwitten voornamelijk (of helemaal) uit plantaardige bronnen wilt halen is het vooral belangrijk om regelmatig te variëren. Bij het omzetten van eiwitten naar een vorm die het menselijk lichaam kan gebruiken zijn is er namelijk ook een hele reeks aan aminozuren nodig. Veel plantaardige bronnen bevatten 1 of 2 van deze aminozuren in mindere mate, daarom is combineren aan te raden.

Plantaardige Proteïne

Nu is op onze website wel een mooie selectie van plantaardige eiwitbronnen gemaakt die heel rijk zijn en ook het complete plaatje aan benodigde aminozuren bevatten (al verschilt de verhouding wel in de verschillende soorten proteinepoeders). Je zou er daarom voor kunnen kiezen om twee producten te combineren en dan van beide een halve dosering te nemen. Erwtenproteine en rijstproteine zijn vrij neutraal van smaak en dus makkelijk aan je smoothie toe te voegen. Hennepproteine is wat overheersender, maar bevat als bijkomstigheid bijvoorbeeld ook veel Omega-3 en het vetzuur G.L.A. Dat zou bij spierherstel ook een hele goede aanvulling kunnen zijn.

Terug naar Keuzehulp

advies