Broccoli Smoothie met Blauwe Bessen en Banaan

smoothie
Deze broccoli smoothie met blauwe bessen is een basis recept die ik 's ochtends vaak gebruik voor mijn superfood smoothies. Het is een gemakkelijk recept waarmee je verschillende superfoodpoeders kunt combineren. In de basis zitten bovendien blauwe bessen en broccoli die ook erg hoog staan in de verschillende superfoods top 10 lijstjes die je op internet kunt vinden.

Deze onverwacht lekkere smoothie met broccoli is extreem voedzaam en gemakkelijk te maken.
Waar je goed op moet letten is dat je rijpe banaan neemt in de basis.

Snel

Voor deze smoothie koop ik de broccoli en blauwe bessen bevroren bij de supermarkt. Hierdoor zijn ze 's ochtends direct beschikbaar om in de blender te doen. Bovendien vind ik de superfood smoothies veel lekkerder als ze koel zijn. Bananen koop ik vers en zodra ze rijp zijn, snijd ik ze in plakjes die ik vervolgens invries. Zo heb ik de producten altijd tot mijn beschikking in de ochtend.

Lekker

Voor mij zijn rijpe bananen de ideale manier om de smoothies makkelijk eetbaar te maken en een prettige textuur te geven. Daarnaast gebruik ik zelf osmosewater in de basis, dat een zachtere smaak heeft dan leidingwater en heel zuiver is. Maar je kunt natuurlijk ook bronwater of leidingwater gebruiken.

Voedzaam

De superfood-supplementen chlorella poeder, spirulina poeder, gerstgras poeder en tarwegras poeder kun je allemaal tegelijk toevoegen in deze shake. Naar wens kan je natuurlijk ook variëren en ze gedeeltelijk toevoegen. Als extra gezonde variatie kun je ook chiazaden en hennepzaden toevoegen waarmee de smoothie nog voedzamer kan worden gemaakt.

Recept voor 2 glazen Broccoli Smoothie met Blauwe Bessen en Banaan

Basis ingrediënten

  • 125 gram blauwe bessen (zelf gebruik ik 125 gram bevroren blauwe bessen van de Albert Heijn).
  • 1 banaan (hiervoor gebruik ik de zelf ingevroren bananen stukjes).
  • 3 ingevroren broccoli stukjes
  • 1 glas water

Superfood supplementen

Superfood bonus supplementen

De bonussupplementen zijn optioneel. De zaden geven de smoothie een extra boost omega-3, vezels en proteïne. De paarse mais versterkt de hoeveelheid anti-oxidanten en anti-radicalen en geeft de smoothie een donkerdere kleur.

Als je extra informatie zoekt of opmerkingen hebt over dit recept, dan kun je ons altijd een emailtje sturen.