De lekkerste Proteïne Fruit Smoothie voor thuis

Deze smoothie is zeer geschikt voor sporters, maar ook voor vegetariërs die wat extra proteïnen kunnen gebruiken. Het fruit in deze smoothie geeft een heerlijke (bijna milkshake-achtige) smaak waardoor de smoothie ook makkelijk te drinken is, zelfs voor kinderen.
Proteine-fruit-smoothie-superfoods-online
Deze lekkere en gezonde proteïne shake kun je in een paar minuten klaar maken.

Als je extra informatie zoekt of tips hebt, dan kun je ons altijd een e-mailtje sturen.

Snel

Voor deze smoothie koop ik de bevroren aardbei (of mango) stukjes bij de supermarkt. Hierdoor zijn de ingrediënten altijd beschikbaar in je vriezer en kunnen ze zo de blender in. Het is natuurlijk nog gezonder om vers fruit te gebruiken of zelf een voorraad vers biologisch fruit in te vriezen voor later gebruik.

Lekker

Om een lekker romige structuur te krijgen gebruik ik een halve verse banaan. Bananen gebruik ik alleen in de smoothie als ze helemaal rijp zijn (met al kleine bruine spikkeltjes op de schil). Dit is het moment dat ze de smoothie in gaan of waarop ik ze zelf in de stukjes invries voor later gebruik. Omdat bananen natuurlijk niet heel goed zijn voor de lijn, gebruik ik in deze smoothie niet te veel. Voor de lekkere zoete smaak worden er wat extra stevia druppels toegevoegd.

Wat water betreft heb ik de voorkeur voor osmose water, dat een zachtere smaak heeft dan leidingwater en heel zuiver is. Maar je kunt natuurlijk ook bronwater of leidingwater gebruiken.

Gezond

Deze rijke eiwitshake is heerlijk vlak na het sporten. De fruit (poeders) geven daarbij nog wat extra energie. Proteïne is belangrijk voor de spieropbouw. Tip: combineer de shake eens met een capsule Astaxanthine vlak na het sporten. Dit is een sterke antioxidant die de vrijgekomen afvalstoffen uit je lichaam haalt en bovendien het spierherstel bevorderd.

Ook kalium is belangrijk voor het spierherstel na intensief sporten. Bananen hebben een hoog kalium-gehalte en zijn daarom een ideaal fruit om toe te voegen aan je sport-smoothie.

Recept voor 500 ml Proteïne-fruit Smoothie

Variatietips

Je kunt bij deze smoothie goed variëren of mixen met verschillende soorten proteïnepoeders en fruit. Neem bijvoorbeeld eens ingevroren mango stukjes in plaats van aardbei. Stel zelf je optimale mix samen en experimenteer eens met de combinaties. Ook de hoeveelheid stevia druppels kun je aanpassen naar eigen smaak (zoeter of juist minder zoet).